Akcije kompanije Sanrio, poznate po brendu „Helou Kiti“, u maju su ostvarile ukupni promet od 2,1 bilion jena (12,78 milijardi evra) na berzi u Tokiju i time nadmašile japanskog proizvođača automobila Tojota čiji je promet iznosio 1,7 biliona jena.
Ovaj skok u trgovanju dolazi nakon što su akcije firme Sanrio uvrštene u MSCI Japan indeks, što je pojednostavilo kupovinu za globalne institucionalne investitore, prenosi Tanjug pisanje Blumberga.
Samo tokom maja, vrednost akcija kompanije Sanrio porasla je za 12 odsto, dok su akcije Tojote ojačale za samo 1,5 odsto.
Glavni analitičar kompanije Okasan sekjuritis Fumi Macumoto napominje da investitori u nestabilnim uslovima uzrokovanim američkim carinama traže sigurnost u kompanijama koje se bave brendiranjem i sadržajem, jer su njihove zarade manje izložene cikličnim rizicima.
Firma Sanrio koja je osnovana 1960. godine proizvodi širok spektar robe, ali je najpoznatija po brendu „Heloun Kiti“, animiranom liku bele mačke sa crvenom mašnom koji je stekao popularnost širom sveta, preneo je Tanjug.
Borba.rs/ Foto: Flickr