Prosečno vreme prenosa ekspres pošiljaka u Srbiji je 1,21 dan, pokazuje najnovija analiza koju je RATEL objavio.
Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), kao i dosada, i prošle godine sprovelo je uporedno merenje i analizu (Benchmarking) parametara kvaliteta ekspres usluga (od oktobra do decembra 2024). Analiziran je rad pet poštanskih operatora značajne tržišne snage: AKS Express, Bexexpress, City Express, Daily Express i JP Pošta Srbije.
Među rezultatima poslednjeg merenja, osim vremena prenosa, izdvajaju se:
– Prosečno vreme potrebno za uspostavljanje komunikacije sa operaterom Call centra, prilikom zahteva za preuzimanje pošiljke na adresi je 1 minut i 25 sekundi;
– Prosečno vreme od podnošenja zahteva za preuzimanje pošiljaka do dolaska kurira na adresu je 4 sata i 23 minuta;
– 24,19% zahteva za preuzimanje pošiljaka nije realizovano (odbijeno odmah prilikom poziva Call centra ili kurir nije došao da preuzme pošiljku);
– 83,31% pošiljaka uručeno u roku od 1 dana;
– 0,59 % pošiljaka je imalo vreme prenosa duže od 5 dana;
– 0,26 % pošiljaka je izgubljeno;
– 0,99 % pošiljaka je neuručeno, po raznim osnovama, od kojih je većina vraćena pošiljaocima.
Kako iz RATEL-a kažu, osnovni cilj sprovedenog merenja je „da se korisnicima usluga pruži uvid u kvalitet obavljanja ekspres usluga u Srbiji, da se operatorima posredno ukaže koje procese poslovanja treba unaprediti u cilju povećanja nivoa kvaliteta usluge, kao i da dobijeni uporedni rezultati doprinesu podsticanju konkurencije na tržištu ekspres usluga, odnosno unapređenju kvaliteta usluga“.
Objavljeni su i uporedni rezultati merenja u periodu od 2022. do 2024. godine. Prema ovom izveštaju, najlošije prosečno vreme prenosa ekspres pošiljaka ostvareno je 2023, a RATEL kao obrazloženje navodi obustavu rada Pošte Srbije krajem te godine, što se odrazilo na povećanu potražnju za uslugama kod ostalih operatora.
I procenat izgubljenih pošiljaka takođe je bio najveći u 2023, preneo je B92.
Borba.rs/ Foto: Unsplash