Kineska kompanija igračaka Pop Mart, a koja stoji iza izuzetno popularne lutke Labubu, saopštila je kako je njen profit naglo porastao u prvih šest meseci ove godine.
Kompanija čije je sedište u Pekingu navela je kako je dobit porasla za 350 odsto kao i da su se prihodi više nego utrostručili, prenosi B92 pisanje portala Klix.ba.
Pop Mart, čija vrednost na berzi prelazi 40 milijardi dolara, takođe je saopštio da je profitabilnost povećana većom prepoznatljivošću brenda na globalnom nivou i kontrolom troškova.
Iako su lutke Labubu lansirane na tržište još 2019. godine, pravu tržišnu renesansnu doživele su ove godine. Brojni kolekcionari, deca, ali i odrasli, opsednuti su Labubu lutkama, a dokaz za to je i činjenica da je gotovo 40 odsto ukupnih prihoda u 2024. godini za kompaniju stiglo prodajom izvan Kine.
Mnoge trgovine širom sveta morale su da pauziraju prodaju Labubu lutaka zbog ogromne potražnje.
Partnerstva Pop Marta s velikim imenima kao što su Coca-Cola i manga franšiza One Piece takođe su poboljšala trenutni status Labubu lutaka.
U junu je prodaja Lababua u SAD porasla za 5.000 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
– Nismo videli ništa slično s drugim kompanijama – rekao je za BBC analitičar Vinci Zang.
Popularnost Labubua je takođe podstakla porast broja krivotvorina, često nazivanih „Lafufu lutkama“.
Kineske vlasti su u junu zaplenile više od 46.000 lažnih igračaka Labubu, u okviru akcije protiv rastućeg crnog tržišta lutaka, preneo je B92.
Borba.rs/ Foto: Flickr