Hamburška agencija više ne zapošljava mlade pripravnike. Razlog: Zahtevna generacija Z verovatno mnogo više ceni dokolicu nego posao.
Aktuelne studije pokazuju da takozvana generacija Z, koja ulazi na tržište rada, ima potpuno drugačija očekivanja od svog posla. Mladi rođeni između 1995. i oko 2000. godine imaju visoke zahteve, prenosi Poslovni dnevnik.
Hamburška agencija više ne zapošljava pripravnike generacije Z, pišu nemački mediji.
– Ti mladi ljudi imaju ograničenu sposobnost koncentracije, izdržljivosti i sposobnosti uspostavljanja kontakta – smatra nemački stručnjak.
Uzrok slabosti generacije rođene na prelazu milenijuma stručnjak vidi u preteranoj zaštiti roditelja.
– Roditelji decu pretvaraju u slabe ljude – upozorava prosvetni naučnik, prenosi Poslovni dnevnik.
Hamburške agencije moraju da se suoče sa raznim poslodavcima koji više ne žele da rade sa generacijom Z. Hamburški frizer više ne uzima pripravnike – zbog nedostatka poštovanja i strasti. A hamburška start-ap kompanija „Nerdinstrusties” takođe se uzdržava od zapošljavanja postmilenijalaca.
Iskustvo je pokazalo da neki mladi na razgovor za posao donose listu želja. Jedan od uslova je da budu slobodni utorkom i četvrtkom jer planiraju da idu na jogu od 17.00 časova.
– Orijentacija na slobodno vreme među mladima je porasla poslednjih godina – rekao je poslodavac iz Hamburga.
On opisuje radne navike generacije Z: „Doći ću na posao, ali ako bude previše stresno, radije bih otišao“.
Sociolozi smatraju da su roditelji krivi za nedostatak posvećenosti mladih radnika. Naučnici idu toliko daleko da generaciju Z kvalifikuju kao „generaciju nesposobnu za život“.
– Deca koja nikada ne nailaze na prepreke ne uče da rade samostalno, a izdržavaju sukobe i tenzije. Ali sve ove stvari su zapravo deo zdravog razvoja – rekao je istraživač.
Trenutne studije pokazuju: veća je verovatnoća da će generacija Z biti nezaposlena nego nesrećna na poslu. Čak 56 odsto njih, u jednoj anketi, reklo je da bi prestalo da radi ako bi posao uticao na njihov privatni život.
Takođe, mladi zaposleni zahtevaju jasno razdvajanje posla i slobodnog vremena. Skoro polovina ispitanika ne bi prihvatila posao u kompaniji koja ne odgovara njihovim društvenim i ekološkim stavovima – a za 53 procenta postmilenijalaca faktor „slobodnog vremena“ je u središtu njihovih zahteva za posao.
Veća preduzeća imaju veću mogućnost da priušte ispunjavanje ove želje mladih radnika.
– Kao mala kompanija imate drugačiju ekonomsku odgovornost, morate da zadovoljite kupce i da radite tokom vikenda – rekao je čelnik kompanije iz Hamburga, navodi Poslovni dnevnik.
Bejbi bumeri su živeli za posao, a nova generacija želi samo da radi dovoljno da bi živela dobro.
– Od pripravnika niko ne traži da obavljaju iste radne obaveze kao obični radnici. Ali ako morate da idete na jogu posle šest sati, mi vam nismo od pomoći. To ne ide – kazao je.
Upitno je koliko će dugo čelnik kompanije imati negativan odnos prema željama novozaposlenih, ali jedno je jasno: novih „bejbi bumera” koji žive od posla sigurno neće biti. Generacija Z samo želi da radi onoliko koliko je potrebno da bi dobro zaradila, prenosi Fenix Magazin.
Borba.rs/ Foto: Pixabay, Jason Goodman (Unsplash)