Close Menu
Borba.rsBorba.rs
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Najnovije
    • Nisan zatvara 7 fabrika! Poznata kompanija zabeležila velike gubitke: Bez posla ostaje 20.000 ljudi
    • Slede promene: Svako treće brojilo u Srbiji…
    • Srbija mora da plati stranim državljanima: Deset godina se sudili zbog oduzimanja novca na granici
    • Pregled štampe – sreda 25.06.2025.
    • Lagard pozvala EU da ubrza uvođenje digitalnog evra
    • Pada cena nafte
    • Pregled štampe – utorak 24.06.2025.
    • Planira se nova granica za podizanje gotovine u Nemačkoj
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Borba.rsBorba.rs
    • Najnovije
    • Vesti
      • Srbija
      • Region
      • Evropa
      • Svet
    • Politika
    • Berza
    • Makroekonomija
    • Banke
    • Kompanije
    • Potrošač
    • Lifestyle
      • Kultura i Mediji
      • Zdravlje
      • Lux Life
      • Automobili
      • IT
      • Zabava
    Borba.rsBorba.rs
    Početna»Potrošač»Tržišna inspekcija godišnje obavi 5.000 kontrola; Evo na šta se Srbi najviše žale
    Potrošač

    Tržišna inspekcija godišnje obavi 5.000 kontrola; Evo na šta se Srbi najviše žale

    Autor Borba.rs04.09.2023.4 Pregleda2 min.
    Facebook Twitter Reddit Pinterest LinkedIn WhatsApp Telegram Email

    Načelnica tržišne inspekcije Mirjana Damjanović izjavila je da se godišnje obavi oko 5.000 inspekcijskih kontrola.

    Ona je za Tanjug navela da godišnje dobijaju između tri i četiri hiljade prijava građana, najčešće na reklamacije i reklamacioni postupak.

    Većina ima elemente za pokretanje postupka inspekcijskog nadzora, dok u ostatku, kako kaže, potrošači naprosto nešto nisu dobro razumeli.

    – Potrošači u stvari nisu dobro razumeli nadležnost tržišne inspekcije. Mi nismo nadležni da odlučujemo da li je nečija reklamacija osnovana ili ne, što znači da nismo nadležni da naložimo prodavcu da neku reklamaciju reši pozitivno, na volju potrošača. Nadležni smo da utvrdimo sistem i mehanizam u kojem je potrošač siguran da će neko njegovu reklamaciju rešavati i rešiti u skladu sa zakonom – istakla je Damjanović.

    Kako kaže, neko mora reklamaciju da primi, da evidentira, da odgovori – ne da kaže da se reklamacija odbija, nego da obrazloži zašto se odbija, da poštuje rokove u kojima će se to uraditi i na kraju da obavesti potrošača da ima pravo na vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

    Damjanović je istakla da inspekcija nema više samo represivni mehanizam, već ima i edukativnu ulogu. Kako kaže, rade oko hiljadu službenih savetodavnih poseta, a trenutno traju posete kod trgovaca koji prodaju robu na daljinu, u pogledu propisanih obaveštenja i dokumenata u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, preneo je Tanjug.

     

    Borba.rs/ Foto: Pixabay, Pixabay

    Podeli: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Telegram Reddit Email

    Pogledajte još...

    Slede promene: Svako treće brojilo u Srbiji…

    25.06.2025. Potrošač 2 min.

    Evo do kada moraju da se uklone klime sa fasada

    23.06.2025. Srbija 4 min.

    Prodavnice pune lažnih proizvoda; Evo kako ih prepoznati

    19.06.2025. Potrošač 3 min.

    Skuplji i dizel i benzin; Ovo su nove cene goriva

    13.06.2025. Potrošač 1 min.

    Jeep Wrangler opozvan na srpskom tržištu zbog zvuka upozorenja koji ne prestaje

    10.06.2025. Automobili 1 min.

    Srbijom kruži nova SMS prevara: Ako vam stigne ova poruka, nikako ne otvarajte link

    10.06.2025. Srbija 2 min.
    Popularno

    Trgovački lanac tiho napustio Srbiju?

    03.12.2022.3K Pregleda

    Jedan proizvod Srbija proizvede tri puta više nego sve zemlje EU zajedno

    31.10.2022.1K Pregleda

    Protesti se šire Evropom: I Grci izašli na ulice; Belgija paralisana: „Situacija se pogoršava“

    09.11.2022.1K Pregleda

    Bonus dobrodošlice; 10.000 evra za svakog ko prihvati ovaj posao

    19.02.2023.1K Pregleda
    Kursna Lista
    Zagađenje vazduha
    Ne propustite
    Kompanije

    Nisan zatvara 7 fabrika! Poznata kompanija zabeležila velike gubitke: Bez posla ostaje 20.000 ljudi

    Autor Borba.rs25.06.2025.4 Pregleda

    Nisan je zabeležio gubitak od 4,5 milijardi dolara u prošloj fiskalnoj godini. Na godišnjoj skupštini…

    Slede promene: Svako treće brojilo u Srbiji…

    25.06.2025.

    Srbija mora da plati stranim državljanima: Deset godina se sudili zbog oduzimanja novca na granici

    25.06.2025.

    Pregled štampe – sreda 25.06.2025.

    25.06.2025.
    Pratite nas
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    O Nama
    O Nama

    Jedinstveni informativni portal koji prati sve bitne ekonomske dogadaje na dnevnom nivou, kako u Srbiji, tako i Evropi i svetu.

    Od makroekonomskih dogadaja, preko tržišta svetskih berzi i kriptovaluta, potrošackih tema, bankarstva, do sveta luksuza.

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube RSS
    Naš izbor

    Macintosh koji je koristio Stiv Džobs davne 1987. stiže na aukciju, početna cena 200.000 dolara

    19.10.2022.

    Može li tržište kripto valuta uskoro da se oporavi

    19.10.2022.

    Tržni centri skraćuju radno vreme zbog štednje energije?

    19.10.2022.
    Popularno

    Trgovački lanac tiho napustio Srbiju?

    03.12.2022.3K Pregleda

    Jedan proizvod Srbija proizvede tri puta više nego sve zemlje EU zajedno

    31.10.2022.1K Pregleda

    Protesti se šire Evropom: I Grci izašli na ulice; Belgija paralisana: „Situacija se pogoršava“

    09.11.2022.1K Pregleda
    © 2025 Borba.rs. Maintained by WIN Solutions.
    • O nama
    • Marketing
    • Impressum
    • Uslovi korišćenja
    • Politika privatnosti
    • Kontakt

    Unesite pojam u polje iznad i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc da otkažete.