Da bi, kako kažu, poboljšali komunikaciju sa korisnicima, iz Fonda za razvoj Republike Srbije čije je sedište u Nišu tenderom traže da iznajme softverske usluge „chat bot“ i virtuelnog asistenta. Za ovu uslugu planiraju da plate 15,9 miliona dinara ili oko 135 hiljada evra, pišu Južne vesti.
Fond, prema dostupnih informacijama, ima 72 zaposlenih koji rade u sedištu u Nišu i dve filijale – u Beogradu i Novom Pazaru. Ipak, ovaj broj zaposlenih nije im očigledno dovoljan za rad sa građanima.
Zato traže pomoć veštačke inteligencije.
Ova usluga tenderom se traži na period od godinu dana, a procenjena vrednost nabavke je 15,9 miliona dinara ili oko 135 hiljada evra, što je oko 11 hiljada evra mesečno.
Kako se navodi u tehničkoj specifikaciji tendera, iznajmljivanjem „chat bot“ i virtuelnog asistenta bi obezbedili automatsko pružanje svih relevantnih servisnih informacija ka krajnjim korisnicima.
– Cilj nabavke je implementacija virtuelnog asistenta sa mogućnostima pružanja informacija na najčešće postavljenja pitanja o Fondu za razvoj i programima koje nudi. Na ovaj način bi se olakšalo korisnicima da na brži i jednostavniji način dođu do potrebnih informacija – navodi se u tenderskoj dokumentaciji, prenose Južne vesti.
Takođe traže da ponuđeno rešenje AI virtuelnog asistenta koristi veštačku inteligenciju za odgovaranje na korisnička pitanja; da mora da koristi savremene modele za obradu prirodnog jezika (NLP) radi prepoznavanja korisničkih namera i formulisanja relevantnih odgovora.
